- Strona główna
- Postępowanie ID 1072314
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie ID: 1072314 :
OZ/261/11-OZ/W/2025 Wycinka drzew wraz z uporządkowaniem terenu w obiekcie PWiK Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej, położonym w Rudzie Śląskiej 10, przy ul. Korczaka
Wystawiający
-
UżytkownikPWiK Sp. z o.o. Ruda Śląska I.R.
-
Organizacja
-
OddziałDział Administracji i Organizacji Zasobów
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2025-04-24 11:59:00
-
Składania2025-05-07 11:00:00
-
Otwarcie ofert2025-05-07 11:05:00
-
TrybPrzetarg regulaminowy - FA
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Tryb postępowania - przetarg nieograniczony
Zapraszamy do udziału w przetargu nieograniczonym pn. Wycinka drzew wraz z uporządkowaniem terenu w obiekcie PWiK Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej, położonym w Rudzie Śląskiej 10, przy ul. Korczaka
I. Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ)
Przedmiotem zamówienia jest wycinka drzew wraz z uporządkowaniem terenu w obiekcie położonym w Rudzie Śląskiej (41-710), przy ul. Korczaka (obiekt PWiK Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej - Magazyn materiałów sypkich)
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia.
Cenę ofertową należy podać w Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Ogłoszenia.
II. Wizja lokalna
Przed przystąpieniem do przetargu konieczna jest wizja lokalna w terenie - szczegóły zostały zawarte w Opisie Przedmiotu Zamówienia. Oświadczenie o dokonaniu szczegółowych oględzin drzew do wycięcia stanowi Załącznik nr 3 do niniejszego Ogłoszenia
III. Warunki udziału w postępowaniu -
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać
się Wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu;
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu.
1. Z postępowania o udzielenie
zamówienia wyklucza się Wykonawcę:
1) będącego osobą fizyczną, którego
prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) udziału w zorganizowanej grupie
przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub
przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a
Kodeksu karnego,
c) o którym mowa w art. 228–230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz.U. z 2022 r. poz. 1599 i 2185) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 826),
d) finansowania przestępstwa o charakterze
terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo
udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy
lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa
w art. 299 Kodeksu karnego,
e) o charakterze terrorystycznym, o którym
mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego,
lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
f) powierzenia wykonywania pracy
małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15
czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom
przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o
których mowa w art. 296–307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym
mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności
dokumentów, o których mowa w art. 270–277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo
skarbowe,
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub
art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania
pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej – lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa
obcego;
2) jeżeli urzędującego członka jego organu
zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki
w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej
lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za jedno z
przestępstw, o których mowa w pkt 1;
3) wobec którego wydano prawomocny wyrok
sądu lub ostateczną decyzję administracyjną
o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne, chyba że
wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania
ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
4) wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia
publiczne;
5) jeżeli zamawiający może stwierdzić, na
podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł
z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w
szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne
oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub
wnioski niezależnie od siebie;
6) jeżeli, w przypadkach, o których mowa w
art. 85 ust. 1 ustawy z 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych, doszło
do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego
wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i
konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być
wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy
z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
7) w przypadkach wskazanych w przepisie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego - okres wykluczenia ustala się na podstawie przepisów wskazanej ustawy.
Wystąpienie, którejkolwiek z wyżej wymienionych sytuacji skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. Wykonawca składając ofertę w postępowaniu potwierdza, że nie podlega wykluczeniu w przypadkach, o których mowa powyżej.
2) Warunki udziału w postępowaniu
Wiedza i
doświadczenie
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał min. 1 usługę o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia. Za wykonanie usług o charakterze i złożoności porównywalnej z zakresem niniejszego zamówienia uważa się wycinkę min. 5 drzew o obwodzie min 100 cm, w jednym zleceniu - Wykaz wykonanych usług stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego Ogłoszenia
IV. Wykaz załączników
1. Opis Przedmiotu Zamówienia
2. Decyzja nr 10/2025
3. Decyzja nr 48/2025
4. Formularz ofertowy
5. Oświadczenie o dokonaniu szczegółowych oględzin drzew do wycięcia
6. Wykaz wykonanych usług
7. Projekt umowy
8. Klauzule RODO
V. Do oferty należy dołączyć
1. podpisany Formularz ofertowy (Załącznik nr 2)
2. podpisane Oświadczenie o dokonaniu szczegółowych oględzin drzew do wycięcia (Załącznik nr 3)
3. podpisany Wykaz wykonanych usług (Załącznik nr 4)
VI. Opis sposobu obliczenia ceny ofertowej
1. Wykonawca określi ŁĄCZNĄ WARTOŚĆ (w PLN) CAŁEGO PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (Załącznik - Formularz Ofertowy)
2. Podana cena musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, wynikające z Opisu Przedmiotu Zamówienia.
VII. Kryterium oceny ofert
1. Zamawiający wyznaczył następujące kryterium oceny ofert i jego znaczenie: cena oferty – 100%.
2. Zamawiający przyzna zamówienie Wykonawcy, którego oferta odpowiada zasadom określonym w Ogłoszeniu oraz zostanie uznana za najkorzystniejszą.
3. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o tej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
4. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
VIII. Warunki płatności
Zgodne z projektem umowy (Załącznik - Projekt umowy)
IX. Termin realizacji zamówienia - do 2 miesięcy od daty zawarcie umowy
X. Sposób realizacji usługi
Zgodne z projektem umowy (Załącznik - Projekt umowy)
XI. Informacje o kontakcie z Zamawiającym
Osobami uprawnionymi do kontaktu z Wykonawcami na etapie przygotowania i składania ofert są:
- sprawy formalne - Iwona Rother tel. 32/34-24-269, Katarzyna Fraj tel. 32/34-24-234, przetargi@pwik.com.pl
XII. Opis sposobu składania ofert i przygotowania oferty
1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
2. Oferta (formularz ofertowy) musi być przygotowana w języku polskim, złożona w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej Open Nexus pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/pwik na stronie dotyczącej odpowiedniego postępowania,
3. Wykonawca może złożyć ofertę jako skan podpisanej wersji papierowej lub załączyć sporządzone elektronicznie i podpisane elektronicznie dokumenty. Zamawiający dopuszcza jedną i drugą wersję.
4. Formularz ofertowy musi być podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy (zgodnie ze sposobem reprezentacji wskazanym w Krajowym Rejestrze Sądowym, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, bądź wynikającą z innego dokumentu),
5. Każda poprawka w ofercie musi być parafowana przez osobę upoważnioną do podpisania oferty,
6. Oferta powinna być sporządzona zgodnie z postanowieniami niniejszego Ogłoszenia.
XIII. Informacja na temat możliwości składania ofert częściowych
Oferta musi obejmować całość zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Oferty częściowe zostaną odrzucone.
XIV. Informacja na temat możliwości składania ofert wariantowych
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
XV. Sposób zadawania pytań i udzielania odpowiedzi
1. Pytania do postępowania należy zadawać za pośrednictwem przycisku w prawym, dolnym rogu formularza "Wyślij wiadomość",
2. Zamawiający treść zapytań wraz z wyjaśnieniami umieści na stronie z Ogłoszeniem, w zakładce "Komunikaty". Udzielając wyjaśnień Zamawiający nie ujawni źródła zapytania,
3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszego Ogłoszenia. Zamawiający jest obowiązany niezwłocznie udzielić wyjaśnień, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści ogłoszenia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
4. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przedłużyć termin składania ofert, powiadamiając o tym niezwłocznie wszystkich Wykonawców poprzez stronę z ogłoszeniem, w zakładce "Komunikaty". Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, to wszystkie prawa i obowiązki Zamawiającego i Wykonawców odnoszące się do terminu pierwotnego będą odnosiły się do terminu zmienionego.
5. Korespondencja prowadzona jest w języku polskim,
6. Pytania związane z obsługą platformy - Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus pod nr. 22/101-02-02 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 17.00)
XVI. Tajemnica przedsiębiorstwa
1. Złożona oferta wraz z załącznikami będzie jawna, za wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisu art. 11 ust. 2 z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2019r. poz. 1010 ze zm.), co do których Oferent składając ofertę zastrzegł oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może w szczególności zastrzec następujących informacji: nazwy (firmy), ceny.
2. W przypadku gdy Oferent nie wykaże, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Zamawiający uzna zastrzeżenie tajemnicy za bezskuteczne, o czym poinformuje Oferenta.
3. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny być zgrupowane i stanowić oddzielną część oferty, opisaną w następujący sposób: „tajemnica przedsiębiorstwa – tylko do wglądu przez Zamawiającego”.
4. Po otwarciu złożonych ofert, Oferent, który będzie chciał skorzystać z jawności dokumentacji z postępowania (protokołu), w tym ofert musi wystąpić w tej sprawie do Zamawiającego ze stosownym wnioskiem.
XVII. Okres związania ofertą
30 dni od dnia ostatecznego terminu składania ofert. Przed upływem terminu związania ofertą, Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą.
XVIII. Informacja o otwarciu ofert / Miejsce i termin otwarcia ofert oraz tryb oceny ofert
1. Otwarcie ofert nastąpi w ostatnim dniu składania ofert o godz. 11.05 w budynku nr 2, pok. nr 10, na
komputerze Zamawiającego, po pobraniu z Platformy zakupowej złożonych ofert.
Niezwłocznie po otwarciu ofert, Zamawiający zamieści na stronie https://platformazakupowa.pl/pn/pwik (podstronie z ogłoszeniem o postępowaniu) w sekcji „Komunikaty”
informacje dotyczące:
a) firm Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie
(nazwa, miejscowość),
b) cen zawartych w ofertach.
2. Zamawiający zbada wyłącznie ofertę najkorzystniejszą.
W przypadku odrzucenia tej oferty, badaniu będą podlegały kolejne
najkorzystniejsze oferty.
3. W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający
może żądać uzupełnienia dokumentów lub udzielenia przez Wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy, który nie złożył
wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień nie spełnia wymagań
Zamawiającego.
4. Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera
rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia może zwrócić się do
Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów
oferty mających wpływ na wysokość ceny. Zamawiający zastrzega, iż nie jest zobligowany do skorzystania z niniejszego uprawnienia. Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy,
który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień z dostarczonymi
dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do
przedmiotu zamówienia.
Przez rażąco niską cenę, Zamawiający rozumie cenę,
która jest niższa o co najmniej 30% od wartości szacunkowej zamówienia
powiększonej o należny podatek od towarów i usług lub od średniej arytmetycznej
cen ofert niepodlegających odrzuceniu.
5. Zamawiający poprawia w ofercie:
a) oczywiste omyłki pisarskie,
b) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem
konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
c) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z
dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego
oferta została poprawiona.
W przypadku, o którym mowa w pkt. c), Zamawiający
wyznacza Wykonawcy odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w
ofercie omyłki lub zakwestionowanie jej poprawienia.
Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za wyrażenie zgody na poprawienie
omyłki.
6. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
a)
jej treść nie odpowiada
treści ogłoszenia;
b)
jej treść jest
nieczytelna tj. została wypełniona odręcznym pismem uniemożliwiającym jego
prawidłowe odczytanie;
c)
jej złożenie stanowi
czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji;
d)
została złożona przez
Wykonawcę podlegającego wykluczeniu z postępowania;
e)
została złożona przez
Wykonawcę niespełniającego warunków udziału w postępowaniu;
f)
Wykonawca nie wyraził
pisemnej zgody, na przedłużenie terminu związania ofertą;
g)
wadium nie zostało
wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy;
h)
nie została sporządzona
lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi
sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej określonymi przez Zamawiającego;
i)
jej przyjęcie
naruszałoby bezpieczeństwo publiczne lub istotny interes bezpieczeństwa
państwa, a tego bezpieczeństwa lub interesu nie można zagwarantować w inny sposób;
j)
jest nieważna na
podstawie odrębnych przepisów;
Zamawiający niezwłocznie poinformuje Wykonawcę, którego ofertę odrzucił. Informacja ta będzie zawierać uzasadnienie czynności odrzucenia.
XIX. Ogłoszenie wyników
Wykonawcy zostaną poinformowani o wyniku postępowania pisemnie oraz poprzez stronę z Ogłoszeniem w zakładce "Komunikaty". Informacja powyższa zawierać będzie dane wyłonionego Wykonawcy (nazwę, miejscowość) oraz cenę ofertową. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, wraz z zawiadomieniem o wyniku przetargu otrzyma wskazówki dotyczące miejsca i terminu zawarcia umowy.
Złożenie oferty jest równoznaczne ze zgodą składającego ofertę na podanie do publicznej informacji jego danych (nazwa, miejscowość) oraz oferowanej przez niego ceny. Jeżeli wybrany Wykonawca uchyli się od podpisania umowy, wybór ofert może zostać przeprowadzony ponownie, spośród ofert złożonych, o ile nie zostaną one odrzucone.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zamknięcia przetargu lub zakończenia postępowania przygotowującego umowę, bez podania przyczyn. Informację o zamknięciu przetargu lub zakończeniu postępowania przygotowującego umowę Zamawiający zamieszcza na stronie z Ogłoszeniem w zakładce "Komunikaty".
Zamawiający zastrzega, że Ogłoszenie, a także warunki postępowania mogą być zmienione lub odwołane bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek negatywnych konsekwencji, w tym odszkodowania czy odsetek.
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla Oferenta zawarta jest w załączniku do postępowania o nazwie: "KLAUZULA RODO ART. 13". Prosimy o zapoznanie się z treścią klauzuli. Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby Oferent, w przypadku wskazania w dokumentacji ofertowej danych osobowych innych osób (np. pracowników, podwykonawców) przekazał tym osobom załącznik do postępowania o nazwie :"KLAUZULA RODO ART. 14" wraz z informacją dotyczącą przedmiotu postępowania, w związku z którym Zamawiający otrzymał przedmiotowe dane. Złożenie oferty będzie równoznaczne z potwierdzeniem przez Oferenta wykonania obowiązku wskazanego w zdaniu poprzedzającym (w przypadku przekazania Zamawiającemu danych innych osób).
Postępowanie prowadzone jest w oparciu „Regulamin udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rudzie Śl.” dostępny na stronie internetowej www.pwik.com.pl
Przetarg nie jest objęty ustawą Prawo zamówień publicznych.
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty Wyślij wiadomość do zamawiającego
Przedmiot zamówienia Importuj dane z XLS
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?
Załączniki
